Τίτλος – Enhancing coding skills in European schools – Junior Code Academy
Κατηγορίαέργου : Erasmus+ KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices
Strategic Partnerships for school education
Διάρκεια : 11/1/2016-10/1/2018
Συντονιστής : Codeforall, Lda – Academia de Código
Εταίροι :
Εταίρος | Χώρα |
Codeforall,Lda – Academia de Código | Πορτογαλία |
INOVAMAIS–‐servicosdeconsultadoriaeminovacaotecnologicas.a. | Πορτογαλία |
INnCREASESpzo.o. | Πολωνία |
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης | Ελλάδα |
ISTITUTO D’ISTRUZIONE SUPERIORE SECONDARIA | Ιταλία |
ScuolaSecondaria 1° Grado Dante Alighieri | Ιταλία |
Agrupamento de Escolas de Aveiro | Πορτογαλία |
Ιστοσελίδα : http://juniorcodeacademy.eu/
Παιδαγωγικός/επιστημονικός υπεύθυνος : Γεώργιος Πανσεληνάς – ΣΕΕ ΠΕ 89 ΠΕΚΕΣ Κρήτης
Υπεύθυνοι Διαχείρισης : Μανασσάκης Βασίλειος – Τζαγκαράκης Ελευθέριος
Σύνοψη :
Η Ακαδημία Προγραμματισμού για Νέους φιλοδοξεί να ενισχύσει τις δεξιότητες προγραμματισμού στα ευρωπαϊκά σχολεία μέσα από την συν-ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή ενός αναλυτικού προγράμματος σπουδών για τον προγραμματισμό.
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την προώθηση της εφαρμογής καινοτόμων στρατηγικών μάθησης που θα συνάδουν με τις απαιτήσεις και τους ρυθμούς εξέλιξης του 21ου αιώνα απελευθερώνοντας το δυναμικό των μαθητών για να τους ετοιμάσει για την ψηφιακή κοινωνία και την επερχόμενη ψηφιακή αγορά εργασίας.
Η Ακαδημία Προγραμματισμού για Νέους στηρίζεται σε συνεργατικές προσεγγίσεις που περιλαμβάνουν αρκετά στάδια συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:
δευτερογενή ερευνά και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας
συγκέντρωση σχετικών πηγών σε μια βάση δεδομένων
συνεργατικό σχεδιασμό οδηγού σπουδών
πιλοτική εφαρμογή και αναπαραγωγή προγράμματος σε σχολεία
Αποτελέσματα
– πρόγραμμα της Ακαδημίας Προγραμματισμού για Νέους
– αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για μαθητές ηλικίας 10-15 ετών
Πιλοτική
Τα δυο εργαλεία αξιολογήθηκαν από μαθητές και εκπαιδευτικούς του
5ο Γυμνασίου Ηρακλείου με πιλοτική εφαρμογή 10 μαθημάτων. Τα μαθήματα είναι οργανωμένα σε τρία μέρη:
· μαθαίνω τα βασικά- κυρίες έννοιες προγραμματισμού και υπολογιστικών συστημάτων (αλγόριθμοι, επαναλήψεις και βρόγχοι , συνθήκες, συναρτήσεις, μεταβλητές κλπ)
· καθοδηγούμενη διερεύνηση- υπολογιστική σκέψη και μαθησιακά εργαλεία (scratch και app inventor)
· κάντο μόνος σου- κινητροποίηση και ανάπτυξη προγραμμάτων με κώδικα
Μαθησιακά εργαλεία
Ο οδηγός σπουδών της ακαδημίας προγραμματισμού νέων διερευνά δυο συγκεκριμένα μαθησιακά εργαλεία:
· Το scratch είναι μια γλώσσα οπτικού προγραμματισμού που σου επιτρέπει να δημιουργήσεις, για παράδειγμα, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια χρησιμοποιώντας έναν γραφικό περιβάλλον.
· Το appinventor είναι ένα εργαλείο προγραμματισμού για τη δημιουργία εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, tablets και smartphones, με Λειτουργικό Σύστημα android.