Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ) Βάμου συμμετείχε σε Σεμινάριο Erasmus+ στην Κοπεγχάγη της Δανίας από 26 έως 31 Αυγούστου 2024 στα πλαίσια του πρώτου έτους μετά τη διαπίστευση Erasmus+ στον τομέα Ενηλίκων που έχει απονεμηθεί ( αρ. Έγκρισης ΙΚΥ 2023-1-EL01-KA121-ADU-000125830) στο ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Βάμου από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Οργανωτής του Σεμιναρίου ήταν η Body Mind Academy. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Ιταλία και Γερμανία. Εκπαιδευτές ήταν οι Δανοί Mette Junker και Peter Junker.
Η δράση αυτή υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+.
Θέμα ήταν η αντιμετώπιση του άγχους σε σχολικά περιβάλλοντα, ένα θέμα ιδιαίτερα επίκαιρο στην εποχή που επίσημες έρευνες διαπιστώνουν υψηλά ποσοστά άγχους στους.νέους λόγω της Κλιματικής Κατάρρευσης και της Απώλειας της Βιοποικιλότητας (Climate Stress, Eco-Anxiety). Η συχνή επαφή με τη φύση, πάρκα, δάση, παραλίες συμβάλλει καθοριστικά στην ψυχική και σωματική υγεία.
Κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου:
-Έγιναν δραστηριότητες γνωριμίας.
-Οι συμμετέχουσες/οντες παρουσίασαν τα σχολεία τους.
-Συζητήθηκε η αναγνώριση συμπτωμάτων άγχους σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες και οι επιπτώσεις του άγχους σε σχολικά περιβάλλοντα..
-Παρουσιάστηκαν εύκολες ασκήσεις χαλάρωσης και τρόποι καταπολέμησης του άγχους για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
-Παρουσιάστηκαν οι επιπτώσεις του άγχους σε μυαλό και σώμα, η Συναισθηματική Νοημοσύνη και τρόποι διαχείρισης του άγχους. brain and body in stress, about Emotional Intelligence and stress management.
-Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε πάρκα, δάση και ακτές που παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποβολή του άγχους και την καταπολέμηση του Κλιματικού και Οικολογικού Άγχους (Climate Stress and Eco- Anxiety).
Η συμμετοχή στο Σεμινάριο Erasmus+ στην Κοπεγχάγη της Δανίας συνέβαλε επίσης στην ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών με εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στην εξάσκηση και στην επικοινωνία στην Αγγλική γλώσσα, στη γνωριμία με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και πολιτισμούς.
Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τη σημασία των ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου, των τακτικών δημόσιων μέσων μεταφοράς (μετρό, λεωφορεία κ.ά) και της εκτεταμένης χρήσης των ποδηλάτων που συνοδεύεται από ποδηλατόδρομους που καταλαμβάνουν το μισό χώρο στους δρόμους και καθένας τους έχει το πλάτος μιας λωρίδας κυκλοφορίας ΙΧ. Στα ανοιχτά από την οργανωμένη παραλία κολύμβησης (με ναυαγοσώστες, πύργους κλπ) υπήρχαν δεκάδες υπεράκτιες ανεμογεννήτριες, ενώ φωτοβολταϊκά πάνελ υπήρχαν στα πλαϊνά της διαδρομής εκτός πόλης του τρένου στο δρόμο προς το Μάλμε της Σουηδίας (όπου, σημειωτέον, πας με μετρό, τρένο ή λεωφορείο μέσα σε 40 λεπτά με μόλις 25-26 ευρώ από γέφυρα που ενώνει τις δυο πόλεις και χώρες). Όλα αυτά συμβάλλουν καθοριστικά στην υψηλή ποιότητα ζωής που απολαμβάνουν κάτοικοι και επισκέπτες της Κοπεγχάγης.