Tuesday, December 3
Shadow

Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου στην πόλη Φουνσάλ της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +/Δράσης ΚΑ2

Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου στην πόλη Φουνσάλ της Πορτογαλία.

Τρίτη διεθνική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +/Δράσης ΚΑ2, με κωδικό αριθμό 2022-1-PL01-KA220-SCH-000085355.


Tο χρονικό διάστημα από 25 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε
στην πόλη Φουνσάλ της Πορτογαλίας η τρίτη διεθνική συνάντηση στο πλαίσιο του
Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ220, με τίτλο “A DIFFERENT VIEW OF THE
WORLD”. Το θέμα του προγράμματος ήταν η αξιοποίηση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες της
Πληροφορίας και Επικοινωνίας) με έμφαση στην φωτογραφία. Το συντονισμό του
προγράμματος έχει αναλάβει η καθηγήτρια κα. Κορακάκη Ελένη.


Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου συμμετείχε με ομάδα πέντε μαθητών και δύο
καθηγητών, του κ. Τζωρμπατζάκη Νικολάου και της κας. Φιολιτάκη Μαρίας, οι οποίοι
ταξίδεψαν στην Πορτογαλία προκειμένου να συναντήσουν τις ομάδες των εταίρων
τους: της συντονίστριας σχολικής μονάδας 6th Lyceum Joachim Lelewel της Πολωνίας,
το Liceo Scientifico E. Majorana της Ιταλίας, το Srednja Skola fra Andrije Macica Miosica
της Κροατίας καθώς και το Escola Secundaria Jaime Moniz της Πορτογαλίας που
φιλοξένησε και τη συνάντηση.


Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε
ένα τρίπτυχο δράσεων, οι οποίες αφορούσαν το θεματικό πλαίσιο του προγράμματος,
της κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με μαθητές και εκπαιδευτικούς πέντε διαφορετικώνχωρών (Ελλάδας, Πολωνίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας, Κροατίας) καθώς και τη γνωριμία
με την επιστημονική και πολιτιστική κληρονομιά της χώρας φιλοξενίας.


Οι μαθητές συμμετείχαν σε μία σειρά δράσεων όπως παρουσίαση της πόλης του
Ηρακλείου και του σχολείου τους, διαγωνισμό φωτογραφίας (όπου κατέλαβαν την 2η
θέση), εργαστήρια φωτογραφίας (βασικές αρχές φωτογράφησης, προοπτική, γωνία
λήψης, εστίαση), εκδρομές (στην ευρύτερη περιοχή της Μαδέρια) καθώς και ομαδικές
και ατομικές δραστηριότητες (κυνήγι θησαυρού με σκοπό τη γνωριμία με το χώρο του
Σχολείου, λήψη φωτογραφίας στο πλαίσιο συγκεκριμένης θεματοθεσίας στο Μουσείο
3D Art, kahoot) που σκοπό είχαν τόσο την εκμάθηση και εξάσκηση της θεματικής του
προγράμματος, την γνωριμία με τον πολιτισμό της Πορτογαλίας αλλά και την
δημιουργία σχέσεων συνεργασίας, σύνδεσης και φιλίας μεταξύ των μαθητών και
εκπαιδευτικών των διαφόρων χωρών.


Σημαντικό μέρος του προγράμματος ήταν η επαφή με την πολιτισμική κληρονομιά της
χώρας υποδοχής. Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το 3D Fan Art
Museum, το Photography Museum of Madeira καθώς και το ιστορικό κέντρο της πόλης
Φουνσάλ.


Κατά τις τελετές έναρξης και λήξης της συνάντησης όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαν τη
δυνατότητα να παρακολουθήσουν στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της
Πορτογαλίας με τοπικά τραγούδια. Επίσης, οι μαθήτριες και οι μαθητές του Σχολείου
μας, κατά τη φιλοξενία τους σε Πορτογαλικές οικογένειες, είχαν την ευκαιρία να
βιώσουν από πρώτο χέρι την καθημερινότητα της χώρας και των ανθρώπων της.


Τέλος, μετά από γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και αναλυτικών συζητήσεων μεταξύ
των εκπαιδευτικών έγινε και ο προγραμματισμός των επικείμενων εργασιών για τις
επόμενες μετακινήσεις του προγράμματος, καθορίστηκε το χρονικό πλαίσιο, ο
τρόπος εργασίας και συζητήθηκε η δημιουργία των απαιτούμενων του
προγράμματος παραδοτέων. Με το πέρας του ταξιδιού καθηγητές και μαθητές
επέστρεψαν στο Ηράκλειο με τις αποσκευές του γεμάτες όμορφες αναμνήσεις από
τη υπέροχη φιλοξενία στην εξωτική Μαδέρα, οι οποίες θα τους συντροφεύουν σε
όλη την μετέπειτα ζωή τους.

Views: 2